A tanulmány témája a tapasztalati tanulás alapú módszerek megjelenése, helye, lehetséges szerepe és jelentősége a szociálismunkás-képzésben, külön kiemelve ezen belül a tapasztalati, outdoor módszereket. A tanulmány arra keresi a választ, hogyan kapcsolható össze az élmény, a természet, a tanulás és a segítő foglalkozás.
Ezek nyomán további kérdések merülnek fel: mi is a tapasztalati tanulás és mi a szerepe a tapasztalatoknak a szociális szakemberek fejlődése során? Milyen többletet adhat a természetnek a szociális munka praxisába és képzésébe való bevonása? A természetben zajló aktivitások rendkívüli pozitív hatással vannak, mind lelki, mind fizikai értelemben. Ezen jótékony hatásokat bárki megtapasztalhatja és könnyen visszaforgathatóvá teheti a mindennapi életébe. A saját „jó élmények” mellett persze fontos szerepe van az elméleti tudásnak is, amikor már magunk is szeretnénk professzionális tevékenységet végezni a természetben.